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Text Customization

City Bus – Documentation

City Bus – Documentation

The objects of the bus are parented to an empty called Bus_ctrl.

How to import the bus:
– in your scene go to File/Append
– select City_Bus_v3/4.blend
– open Collection Folder
– Append file called Bus

Change display board

The second image shows additional details of the City Bus 3D model, including text customization options and other adjustments. This allows the model to be perfectly tailored to various scenarios and requirements.
City Bus 3D Model – Further Customizations

These images guide you through the process of changing the text on the City Bus 3D model. Follow steps 1 to 5 to see exactly where to click in the interface, ensuring an easy and smooth customization of the bus’s signage for your project needs.

Step 1: Select the 'indicator board' object, Step 2: Change the material to 'bus_tex4_a' in Blender.
City Bus 3D Model – Step 1 and 2
Step 3: Switch to the Shading workspace, Step 4: Change the material to 'bus_tex4_board' in Blender.
City Bus 3D Model – Step 3 and 4
Step 5: Delete the old material and replace it with 'bus_tex4_board' in Blender.
City Bus 3D Model – Step 5

Then just upload your own picture. So easy.

Use this template now and create your own graphics:

UV map template for text placement on 3D models. This layout helps guide where to place text and graphics in software like Photoshop to ensure correct alignment on the 3D model.
UV Template for Text Placement

In the download you will receive:

City_Bus_v4.zip ………………………………….. Blender file incl. textures (for Blender 3.x)

City_Bus_v3.zip ………………………………….. Blender file incl. textures (for Blender 2.9x)

The latest version of the previous bus model is also available for download:
blend_file_shop_v201.zip  …………………..Textures in jpg and png format, same Blender file as above

Larry

Seit den 90er Jahren beschäftige ich mich intensiv mit 3D-Grafik und konnte dabei meine Kenntnisse stetig erweitern. Meine Reise begann mit 3D Studio 4.0, später folgten 3ds Max und Softimage, bevor ich schließlich Blender für mich entdeckte. Mit der Version 2.5 von Blender nahm mein kreativer Prozess eine transformative Wendung, und seitdem ist dieses Programm ein unverzichtbares Werkzeug in meinem Leben geworden. Meine Leidenschaft liegt in der Kreation neuer Objekte für virtuelle Welten, und ich nutze dazu eine Vielzahl von Tools wie Blender, Substance 3D Painter, die Affinity Suite sowie Davinci Resolve. Um meine Ideen optimal umzusetzen, arbeite ich sowohl unter Linux als auch unter Windows und integriere Programme, die meinen Workflow unterstützen. Neben meiner Arbeit für Filmproduktionen, in denen ich Assets zur Verfügung stelle, nehme ich auch Auftragsarbeiten an. Zudem beteilige ich mich aktiv an Wettbewerben, um meine Fähigkeiten weiterzuentwickeln. Zusätzlich inspiriert mich meine Leidenschaft für Skateboarding, die meine kreative Energie immer wieder neu entfacht.